Hayatınızın geri kalanında Harvard’a kabul edilmeniz, siyasette hızlıca yükselip başbakan/cumhurbaşkanı olmanız ve Marilyn Monroe’ya benzeyen biriyle zaman geçirebilmeniz ne kadar mümkün; önce bunu düşünün.
John F. Kennedy’nin sürecini başlatan ve Harvard’a kabulünü mümkün kılan metin bir süredir çeşitli mecralarda dolaşıyor. Bir göz atalım: “The reasons that I have for wanting to go to Harvard are several. I feel that Harvard can give me a better background and a better liberal education than any other university. I have always wanted to go there, as I have felt that it is not just another college, but is a university with something definite to offer. Then to, I would like to go to the same college as my father. To be a ‘Harvard man’ is an enviable distinction, and one that I sincerely hope I shall attain.”
Büyüleyici değil sanki?
Rekabetin ve dolayısıyla replikasyonun bugüne göre çok daha mütevazi seviyelerde seyrettiği bir zamanda John F. Kennedy’nin öyküsü için bu metin yeterli olmuş. Şu anda Harvard’a yıllık 10.000 civarlarında başvuruda bulunulduğu ve redd alma ihtimalinizin, kabul alma ihtimalinizden çok daha yüksek olduğu bilinen gerçekler.
Fark yaratmanın ve akıllı rekabetin ilk koşulu, dönemi algılamak.
Artık hiçbir kurum/oluşum/birey, John F. Kennedy kadar şanslı değil.
Alıntı: http://www.marketoloji.com/2011/01/23/john-f-kennedy-nasil-fark-yaratti/
John F. Kennedy’nin sürecini başlatan ve Harvard’a kabulünü mümkün kılan metin bir süredir çeşitli mecralarda dolaşıyor. Bir göz atalım: “The reasons that I have for wanting to go to Harvard are several. I feel that Harvard can give me a better background and a better liberal education than any other university. I have always wanted to go there, as I have felt that it is not just another college, but is a university with something definite to offer. Then to, I would like to go to the same college as my father. To be a ‘Harvard man’ is an enviable distinction, and one that I sincerely hope I shall attain.”
Büyüleyici değil sanki?
Rekabetin ve dolayısıyla replikasyonun bugüne göre çok daha mütevazi seviyelerde seyrettiği bir zamanda John F. Kennedy’nin öyküsü için bu metin yeterli olmuş. Şu anda Harvard’a yıllık 10.000 civarlarında başvuruda bulunulduğu ve redd alma ihtimalinizin, kabul alma ihtimalinizden çok daha yüksek olduğu bilinen gerçekler.
Fark yaratmanın ve akıllı rekabetin ilk koşulu, dönemi algılamak.
Artık hiçbir kurum/oluşum/birey, John F. Kennedy kadar şanslı değil.
Alıntı: http://www.marketoloji.com/2011/01/23/john-f-kennedy-nasil-fark-yaratti/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder